Klantenportaal laten maken
Bedrijven kunnen een klantenportaal aanbieden waarbij klanten met een persoonlijke inlog toegang krijgen tot specifieke diensten, informatie en functies. Het is belangrijk om een klantenportaal te hebben om de interactie tussen klant en bedrijf en de gebruikerservaring te maximaliseren. Maar wat zijn de belangrijkste functies van een klantenportaal? En wat zijn de voordelen van het hebben van een klantportaal op de website? We vertellen je graag wat meer over waarom klantenportalen belangrijk zijn en hoe je het best een klantenportaal laten maken kan.
Belangrijkste functies van een klantenportaal
Als je een klantenportaal gaat laten maken zijn er een aantal functies die jouw website niet mag missen. Dat zijn bijvoorbeeld:
- Toegang tot persoonlijke gegevens
- Inzicht in facturen en betalingen
- Toegang tot veelgestelde vragen en handleidingen
- Mogelijkheid om bestellingen te plaatsen en volgen
- Persoonlijke aanbevelingen
Met deze functies zorg je er namelijk voor dat de klanten alle nodige informatie 24/7 binnen handbereik hebben. Ze hoeven voor simpele dingen als een adreswijziging niet de klantenservice in te schakelen. Door toegang te geven tot een persoonlijk account, kunnen klanten gemakkelijk hun eigen gegevens beheren. Met inzicht in facturen en betalingen kunnen klanten de betalingsgeschiedenis inzien en geeft het hen de mogelijkheid om betalingen te doen.
Dankzij de mogelijkheid om bestellingen te plaatsen en volgen is de drempel om een aankoop te doen lager. Dat effect wordt versterkt door de persoonlijke aanbevelingen. Op die manier hoeven ze niet lang te zoeken naar de juiste producten en hebben ze met 1 klik op de knop een bestelling geplaatst.